VIII Międzynarodowa Konferencja Montessori Wykładowcy

  • kwietnia 2018
  • Warszawa

Najważniejszy okres w życiu to nie czas studiów uniwersyteckich, ale pierwszy okres, od urodzenia do szóstego roku życia

dr M. Montessori
  • Polski Instytut Montessori
  • Organizatorzy

Wykładowcy

Wykłady oraz warsztaty poprowadzą miedzy innymi:

Dr Paul Epstein

Dyrektor Szkoły Montessori w Rochester, w Minnesocie, pracował w systemie edukacyjnym Montessori jako nauczyciel (na wszystkich poziomach), dyrektor, badacz, konsultant, wykładowca i autor. Posiada certyfikaty nauczycielskie Montessori wydane przez Amerykańskie Towarzystwo Montessori (American Montessori Society). Ponadto Paul wykładał na Uniwersytecie Transylwanii oraz Uniwersytecie Northwestern. Jego praca konsultanta edukacyjnego zawiodła go do szkół na terenie USA, jak również Kanady, Szwecji, Meksyku, Rosji, Brazylii, Japonii, Chin, Australii i Nepalu. Paul uzyskał tytuł magistra i doktorat w dziedzinie antropologii kultury w S.U.N.Y. Buffalo. Ukończył studia podyplomowe w zakresie nauczania wspomaganego komputerowo na uniwersytecie w Kentucky. Paul jest konsultantem szkolnym, wykłda na konferencjach w USA i wielu innych krajach oraz autorem artykułów publikowanych w periodykach montessoriańskich. Jest również współautorem publikacji Droga Montessori (The Montessori Way), książki opisującej doświadczenia pracy w edukacji Montessori. Obecnie jego zainteresowania badawcze obejmują ocenę szkół, rozwój społeczny najmłodszych dzieci oraz projektowanie i wprowadzanie programów gimnazjalnych.

Kathy Leitch

Jest założycielką i dyrektorką Renaissance Montessori School w Fort Myers na Florydzie. Kathy ukończyła Uniwersytet Barry oraz uzyskała dyplomy nauczyciela Montessori niemowląt i małych dzieci (0-3) i dzieci w wieku 3-6 lat wydane przez Amerykańskie Towarzystwo Montessori (American Montessori Society).
Kathy jest aktywną instruktorką Montessori od ponad 35 lat. Oprócz wieloletniego doświadczenia jako nauczycielka i dyrektorka szkoły Kathy przez ponad 15 lat szkoliła nauczycieli Montessori, prowadziła międzynarodowe warsztaty, była konsultantką szkół, członkiem i przewodniczącym zespołu przyznającego akredytacje placówkom. Ponadto jest także certyfikowanym instruktorem z zakresu wychowywania dzieci oraz trenerem radzenia sobie ze stresem.

Ray McClure

Studiował fizykę matematyczną w Instytucie Technologicznym w Massachusetts (Massachusetts Institute of Technology) . Od 16 lat pracuje jako nauczyciel edukacji Montessori. Zaczynał od nauczania w przedszkolu (dzieci w wieku od 3 do 6 lat), po uzyskaniu dyplomów wczesnoszkolnej (dzieci od 6 do 9 lat) i szkolnej (9-12 lat) edukacji Montessori, pracował w starszych klasach szkoły podstawowej. Obecnie uczy matematyki i nauk ścisłych młodzież w wieku 12-18 lat w prywatnej szkole montessoriańskiej. Ponadto, od 2010 roku, pracuje jako instruktor dwóch różnych programów szkoleniowych (The Center for Guided Montessori Studies – Centrum Badań nad Pedagogiką Montessori, i The Center for Montessori Teacher Education of North Carolina – Centrum Kształcenia Nauczycieli Montessori w Karolinie Północnej) w Stanach Zjednoczonych.

"Miałam ogromny zaszczyt, że mogłam pracować z Rayem McClure, który jest wspaniałym nauczycielem Montessoriańskim i instruktorem kursów dla nauczycieli. Jestem pewna, że jego prezentacje wzbogacą zasób Waszych umiejętności nauczycielskich i poszerzą zrozumienie metody Montessori".

Dr Tanya L. Ryskind

Sonnie McFarland

W 2011 roku otrzymała od Amerykańskiego Towarzystwa Montessori (American Montessori Society) honorowy tytuł spadkobiercy tradycji AMS. Sonnie prowadzi na całym świecie wykłady, konsultacje i warsztaty na temat edukacji dla pokoju, osobistej transformacji, uważności, budowania wspólnoty i wychowania w duchu Montessori. Osiem lat poświęciła Radzie Dyrektorów AMS jako członek, obecnie przewodniczy Komitetowi Pokojowemu AMS. Przepracowała ponad cztery lata pracy w zawodzie nauczyciela Montessori i dyrektor szkoły, była cenioną na arenie międzynarodowej konsultantką edukacyjną Montessori, prowadziła warsztaty i wygłaszała wykłady. Jest autorką trzech książek: Honoring the Light of the Child: Activities to Nurture Peaceful Living Skills in Young Children (Szanowanie Światła Dziecka. Zajęcia wspomagające umiejętność pokojowego funkcjonowania u dzieci), Shining Through: A Teacher's Handbook on Transformation (Wewnętrzne światło. Podręcznik transformacji nauczyciela) oraz najnowsza Montessori Parenting: Unveiling the Authentic Self (Rodzicielstwo Montessori. Odkrywanie prawdziwego ja) współtworzona z mężem dr Jimem McFarlandem.

Monika Borek

Założycielka Montessori Education, z 15-letnim doświadczeniem jako nauczyciel i trener Montessori w klasach szkolnych i przedszkolnych. Dyplom pedagoga zdobyła na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie, tam też ukończyła międzynarodowe podyplomowe studia z zakresu pedagogiki i terapii metodą Montessori.
Od wielu lat zajmuje się szkoleniami Montessori dla dorosłych w Europie i Azji, buduje i aktywnie prowadzi klasy przedszkolne i szkolne pracujące metodą Montessori lub ją wdrażające. Jest również trenerem rodziców małych dzieci. Prowadzi Montessori City – inicjatywę wspierającą rodziny edukujące domowo swoje dzieci.
Prywatnie jest mamą 6-letniego Stasia, edukowanego domowo w systemie Montessori - od samego początku!

Magda Dąbrowska

Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej i Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła Warszawski Kurs Montessori oraz podyplomowe studia wychowania przedszkolnego metodą Marii Montessori. Od pięciu lat pracuje w Przedszkolu Montessori Słonecznik w Warszawie, gdzie chętnie tworzy projekty plastyczne z dziećmi. Jest wykładowcą Stowarzyszenia Montessori bez Granic.

Hanna Gorska

Pedagog wczesnoszkolny, pracuje metodą Montessori. Ukończyła studia na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku edukacja początkowa z reedukacją. Jest absolwentką Kursu Pedagogiki Marii Montessori I i II stopnia zorganizowanego przez Stowarzyszenie Przyjaciół Montessori (2007 r.) oraz Kursu Wczesnej Edukacji Montessori i Kursu Wczesnoszkolnego Edukacji Montessori organizowanych przez Polski Instytut Montessori (2008 r. i 2009 r.). Ukończyła także warsztaty psychologiczne w Polskim Towarzystwie Psychologicznym. Od dziewięciu lat pracuje jako nauczycielka Montessori w Szkole Podstawowej nr 2 Przymierza Rodzin w Warszawie. Jest wykładowcą Stowarzyszenia Montessori bez Granic.

Anna Jaroszewska

Nauczyciel wczesnej edukacji Montessori, nauczyciel akademicki w specjalizacji językoznawstwo, autor programu przygotowanego i realizowanego w Przedszkolu Małych Odkrywców w Świdrze, pt.: Czytamy o wartościach.

Magdalena Kania i Joanna Szymańska

Ukończyły studia na Akademii Pedagogiki Specjalnej na kierunku pedagogika specjalna. Są absolwentkami Kursu Pedagogiki Marii Montessori I i II stopnia zorganizowanego przez Stowarzyszenie Przyjaciół Montessori (2005 r.) oraz Kursu Wczesnej Edukacji Montessori organizowanego przez Kanadyjski Instytut Kształcenia Nauczycieli Montessori (2008 r.). Ukończyły także warsztaty psychologiczne w Polskim Towarzystwie Psychologicznym. Trzeci rok prowadzą warsztaty dla rodziców. Od sześciu lat pracują jako nauczycielki Montessori w przedszkolu.

Aleksandra Kłoczewiak-Wielgosz

Pedagog wczesnoszkolny, terapeuta wpierający dzieci w nauce pisania i czytania. Od 2000 roku pracuje metodą Montessori. Ukończyła studia na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku edukacja początkowa z reedukacją oraz studia podyplomowe na Akademii Pedagogiki Specjalnej „Terapia dzieci z zaburzeniami rozwoju”. Pedagogikę Montessori poznawała na kursach Polskiego Stowarzyszenia Montessori w Łodzi i Lublinie. Ukończyła kursy I, II i III stopnia. Od kilkunastu lat prowadzi kursy pedagogiki Montessori, jest wykładowcą Stowarzyszenia Montessori bez Granic. Na co dzień uczy w Szkole Podstawowej nr 2 Przymierza Rodzin w Warszawie.

Joanna Maghen

Doświadczona instruktorka z wieloletnią praktyką w międzynarodowych instytucjach montessoriańskich. Joanna od wielu lat zaangażowana jest w edukację montessoriańską w Ameryce Północnej, a od roku 2006 aktywnie działa w warszawskiej społeczności montessoriańskiej. Jest rodzicem i nauczycielem montessoriańskim, a także trenerem kursów wczesnej edukacji Montessori oraz kursów szkolnych Montessori. Posiada dyplom nauczyciela Montessori (dzieci od 3 do 6 lat) wydany przez Montessori-Partnership UK oraz dyplom nauczyciela Montessori (dzieci od 6 do 9 lat) wydany przez Canadian Montessori Teacher Education Institute Elementary. Założycielka i dyrektor Polskiego Instytutu Montessori.

Paulina Migdał

Mama trójki dzieci uczących się poza szkołą, nauczyciel Montessori, wykładowca w Polskim Instytucie Montessori. Absolwentka podyplomowego kursu przedszkolnej pedagogiki Montessori (dzieci od 3 do 6 lat) oraz kursu szkolnej pedagogiki Montessori (dzieci od 6 do 9 lat). Absolwentka wydziału pedagogicznego Akademii Pedagogiki Specjalnej. Realizatorka ogólnopolskiego programu Szkoły dla Rodziców i Wychowawców. Na co dzień pracuje z dziećmi w Domowym Ośrodku Montessori.

Monika Ogrodowczyk

Ukończyła administrację publiczną oraz studia podyplomowe na kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna na Uniwersytecie Gdańskim. W lipcu 2014 roku otrzymała dyplom nauczyciela Montessori. Nauczycielem jest od trzech lat, a od roku pracuje w Szkole Montessori w Kowalach. Uważa, że pedagogika Marii Montessori pozwala w pełni rozwijać zainteresowania każdego dziecka.

Małgorzata Pomorska

Ukończyła Europejską Akademię Sztuk Pięknych, dyplom z wyróżnieniem na wydziale grafiki warsztatowej, aneks z suchego pastelu. Od 13 lat pracuje w przedszkolu Montessori jako nauczyciel prowadzący i stara się zaszczepić dzieciom bakcyla plastycznego. Raz w tygodniu prowadzi z dziećmi piątkowe spotkania ze sztuką, gdzie poznają one arcydzieła malarskie, na bazie których tworzą własne interpretacje. Prowadzi warsztaty dla nauczycieli i rodzin z zakresu malarstwa, tworzenia i art terapii.

Marta Rzeźniak

Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej, gdzie ukończyła edukację artystyczną w zakresie sztuk plastycznych o specjalizacji arteterapia. Od 7 lat prowadzi zajęcia plastyczne dla dzieci w przedszkolach. To właśnie od dzieci czerpie inspirację do zajęć. Dzięki ich wielkiemu zaangażowaniu, rozmowom, które prowadzą podczas pracy twórczej, przeogromnej kreatywności i wolności w tworzeniu, ma głowę pełną pomysłów. Na co dzień jest nauczycielem Montessori w Przedszkolu Montessori Słonecznik w Warszawie.

Anna Soból

Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego na wydziale pedagogicznym; nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi; terapeuta pedagogiczny; starszy nauczyciel wychowawca w grupie wczesnoszkolnej w Międzynarodowym Centrum Edukacji Montessori w Warszawie; trener na kursach dla nauczycieli grup wczesnoszkolnych w Polskim Instytucie Montessori; trener umiejętności wychowawczych - metody Thomasa Gordona (w procesie certyfikacji); współautorka zeszytów ćwiczeń do gramatyki i ortografii dla klas I-III; trener kursów efektywnej nauki, szybkiego czytania i zapamiętywania.

Małgorzata Stoińska

Pedagog wczesnoszkolny, oligofrenopedagog z dyplomem Association Montessori Internationale (AMI) z 1994 roku. Absolwentka Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. Posiada międzynarodowe uprawnienia do pracy pedagogicznej z dziećmi i dorosłymi metodą komunikacji symbolicznej Blissa. Fascynatka nauczania przyjaznego mózgowi. Uczestniczka wielu międzynarodowych konferencji i sympozjów dotyczących pedagogiki Montessori i neuropedagogiki.

Anna Maria Wojtyniak

Trenerka Szkoły Trenerów Komunikacji Opartej na Empatii. Założycielka Pracowni Empatii PARASOL w Gdańsku, w której prowadzi warsztaty inspirowane metodą porozumienia bez przemocy (NVC): Empatia na co dzień, Złość mi robi dobrze, Złość na złość, Jestem kobietą i dobrze mi z tym, Kręgi na wodzie, Empatia potrzebna od zaraz. Pedagog, nauczyciel języka francuskiego, malarka kobiet tuszem malowanych. Prywatnie mama 3 chłopców, którzy zdobywają góry, drzewa, groty, bunkry i jeziora… Wierzy w uleczającą moc empatii. Pracuje w Szkole Montessori w Kowalach.

Katarzyna Woźna

Pedagog społeczny, wczesnoszkolny, przedszkolny, oligofrenopedagog. Nauczyciel w szkole specjalnej, pracujący metodą Marii Montessori. Uczestnik licznych szkoleń, warsztatów, konferencji doskonalących z zakresu pedagogiki Marii Montessori, neurodydaktyki i przeciwdziałania agresji.

Anna Płuska

Absolwentka SGH. Swoje podejście wychowawcze rozwijała w Fundacji „Sto Pociech”, biorąc udział w licznych warsztatach rozwoju osobowego i rodzicielskiego. Również w Fundacji „Sto Pociech” rozpoczęła swoją przygodę z leśnymi przedszkolami, gdzie współtworzyła „Leśne Szperaki” – zajęcia dla dzieci w wieku przedszkolnym, prowadzone cały czas na dworze, bez względu na pogodę. Ukończyła kurs Pedagogiki Montessori, Dzikie Studia, warsztaty pedagogiki przygody, szkolenia w zakresie przedszkoli leśnych oraz “Introduction to forest school” i "Forest skills and crafts for educators". Założyła i prowadzi pierwsze w Warszawie i jedno z pierwszych w Polsce przedszkoli leśnych „Leśna Droga” w Lasku Bielańskim. W wychowywaniu dzieci kieruje się podejściem psychologii humanistycznej, Juula, NVC. Razem z mężem, w ich przydomowym warsztacie, z zapałem tworzą pomoce montessoriańskie wg własnego pomysłu. Żona leśnika i mama trójki dzieci.

Aktualności

Program VIII Międzynarodowej Konferencji Montessori

Zapraszamy do zapoznania się z Programem naszej Konferencji! Program pojawi się w styczniu 2018 r.

Czytaj dalej »


Formularz zgłoszeniowy

Zarejestruj się na konferencję! Rejestracja rozpocznie się w styczniu 2018 r.

Czytaj dalej »


Dni Otwarte w placówkach Montessori

Drodzy uczestnicy VIII Międzynarodowej Konferencji Montessori 13-15 kwietnia w Warszawie! Jak co roku,...

Czytaj dalej »


Skontaktuj sie z nami

tel: 573 194 014
fax: +48 22 100 27 70
e-mail: bere...@montessori.info.pl