VIII Międzynarodowa Konferencja Montessori VII sesja warsztatowa

  • kwietnia 2018
  • Warszawa

Najważniejszy okres w życiu to nie czas studiów uniwersyteckich, ale pierwszy okres, od urodzenia do szóstego roku życia

dr M. Montessori
  • Polski Instytut Montessori
  • Organizatorzy

VII sesja warsztatowa

Niedziela 23 kwietnia 2017, godz. 13:30-15:00

Lp.: Tytuł: Wykładowca: Opis warsztatów: Grupa docelowa
43 Tworzenie i wprowadzenie w życie programu Montessori dla dzieci w wieku 12–15 lat Paul Epstein W przygotowaniu... Nauczyciele klas VII-VIII i gimnazjum
44 Umiejętność pokojowego funkcjonowania u dzieci – cz. 4 Sonnie McFarland Praktykowanie pokoju to najważniejsze doświadczenie, jakie możemy podarować naszym dzieciom. Książka Sonnie McFarland, Honoring the Light of the Child (Szanowanie Światła Dziecka), oferuje 22 cudowne ćwiczenia pomagające dzieciom w nauce bycia bardziej: 1) świadomymi własnej autentycznej (pokojowej) osoby, 2) współczującymi w relacjach z innymi, 3) świadomymi odmienności innych kultur oraz 4) dbającymi o środowisko. W serii warsztatów Sonnie zademonstruje te ćwiczenia, tak aby można było samodzielnie je wykorzystywać w twoim domu czy sali lekcyjnej. Wszyscy nauczyciel
45 4 pory roku Magdalena Dąbrowska, Marta Rzeźniak Warsztat skierowany do nauczycieli przedszkoli poszukujących pomysłów na prace plastyczne dla dzieci. Każdy uczestnik wróci do domu z głową pełną pomysłów. Przedstawimy po dziesięć przykładowych prac na każdą  porę roku, a cztery wybrane stworzymy razem z Państwem. Przy tworzeniu prac wykorzystamy różne techniki i narzędzia. Pokażemy jak robić małe arcydzieła z na pozór nieprzydatnych przedmiotów. Nauczyciele przedszkolni
46 Leśne Przedszkole Anna Płuska Podczas warsztatów będziemy mieli okazję zobaczyć wybrane aspekty z życia przedszkola leśnego „Leśna Droga” w Warszawie. Porozmawiamy o jego podstawowych założeniach  wychowawczych i edukacyjnych oraz na ile one współgrają z pedagogiką Montessori. Zastanowimy się nad rolą lasu, nauczyciela, swobodnej zabawy, wzrastaniem w samodzielności, możliwością zaufania dzieciom, bezpieczeństwem i gotowością rodziców do takiego funkcjonowania ich dzieci. Porozmawiamy o tym co najbardziej dziwi w takim przedszkolu i postaramy się znaleźć odpowiedź na nurtujące pytania o leśnych przedszkolach. Wszyscy nauczyciele
47 Neurodydaktyka a pedagogika M. Montessori Katarzyna Woźna, Małgorzata Stoińska Czy pedagogika Marii Montessori zachowuje aktualność w świetle wyników najnowszych badań z zakresu neuronauk? Ponad 100 lat temu Maria Montessori zakwestionowała skuteczność tradycyjnych metod nauczania. Pragnęła, by szkoła była miejscem, w którym dziecko czuje się wyjątkowe, ważne i bezpieczne, w którym stwarza się mu szansę na rozwój zgodny z jego indywidualnymi potrzebami i możliwościami, w odpowiednim dla niego tempie. Miejscem, gdzie nie tylko zdobywa wiedzę, ale także, a może przede wszystkim, buduje własną, niepowtarzalną osobowość. Dziś neurodydaktycy mówią o szkole przyjaznej uczniowi, o nauczycielach przyjaznych mózgowi ucznia. Czy nauczyciele pracujący metodą Montessori to nauczyciele przyjaźni mózgowi ucznia? Na to pytanie spróbujemy odpowiedzieć podczas naszego warsztatu. Wszyscy nauczyciele
48 Prawidłowy rozkład zajęć w placówce Montessori Joanna Maghen, Małgorzata Wiszniewska Od prawidłowego rozkładu dnia w przedszkolu i szkole Montessori zależy tak wiele! Na warsztatach pokażemy optymalny rozkład zajęć oraz przedstawimy jego genezę. Zastanowimy się nad codziennymi przyczynami odchodzenia od poprawnych wzorców. Zaproponujemy również praktyczne rozwiązania wprowadzania prawidłowego rozkładu dnia. Wszyscy nauczyciele
49 Najważniejszy moment  w życiu - rola montessoriańskiego nauczyciela przedszkolnego otwartego na potrzeby dziecka Agnieszka Piotrowska Bycie nauczycielem Montessori pociąga za sobą wiele wyzwań, stawia wiele wymagań, jest pracą pełną poświęcenia. Jak podołać temu zadaniu? Jakie kompetencje nauczycielskie są najważniejsze w przedszkolnej klasie Montessori? Co zrobić, aby ten kluczowy okres życia dziecka i towarzyszącego mu nauczyciela przepływał w atmosferze pokoju i spełnienia? Kilka refleksji i narzędzi, które pomogą wprowadzić harmonię w życiu klasy. Nauczyciele przedszkolni

 

Aktualności

Program VIII Międzynarodowej Konferencji Montessori

Zapraszamy do zapoznania się z Programem naszej Konferencji! Program pojawi się w styczniu 2018 r.

Czytaj dalej »


Formularz zgłoszeniowy

Zarejestruj się na konferencję! Rejestracja rozpocznie się w styczniu 2018 r.

Czytaj dalej »


Dni Otwarte w placówkach Montessori

Drodzy uczestnicy VIII Międzynarodowej Konferencji Montessori 13-15 kwietnia w Warszawie! Jak co roku,...

Czytaj dalej »


Skontaktuj sie z nami

tel: 573 194 014
fax: +48 22 100 27 70
e-mail: bere...@montessori.info.pl