Organizator: Polski Instytut Montessori
Współorganizator: Polska Rada Montessori

Wykładowcy

Wykłady oraz warsztaty poprowadzą miedzy innymi:

Tomasz Bagiński

Doświadczony trener, coach, mediator.

Przygotowanie
Psycholog - absolwent Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Od zawsze zorientowany na praktyczne zastosowania wiedzy i umiejętności. Od lat praktyk zarządzania - współwłaściciel wydawnictwa. Pierwszą firmę założył w 1998 roku.

Doświadczenie
Trener biznesu w obszarach komunikacji, negocjacji i mediacji. Dotychczasowe doświadczenie obejmuje zarówno projektowanie i prowadzenie warsztatów oraz doradztwo w procesach sprzedaży, negocjacji, komunikacji interpersonalnej, zarządzania zespołem, zarządzania projektem. Doświadczenie w roli samodzielnego trenera sięga 10 lat. Na ten czas składa się współpraca z wieloma podmiotami. Od 2008 roku głównym obszarem rozwoju i przedmiotem szkoleń są konflikty i negocjacje. Od 2011 jest zarejestrowanym kandydatem w międzynarodowym procesie certyfikacji trenera w metodzie Porozumienia Bez Przemocy, jest aktywnym mediatorem wg tej metody, kształci się i prowadzi warsztaty PBP w kraju i za granicą. Praktyk idei sprawiedliwości naprawczej, metodą kręgów naprawczych Dominica Bartera. Jest jedyną osobą w Polsce, która odbyła trening facylitatora w tej metodzie.

Agnieszka Barbasiewicz

Polonistka, współtwórczyni Szkoły Montessori im. Św. Urszuli Ledóchowskiej. Wierzy, że tworząc bezpieczne i inspirujące środowisko nauczyciel ma szansę wydobyć z każdego dziecka to, co w nim najpiękniejsze i obudzić zainteresowania, których u siebie nie podejrzewało.

Monika Borek

Specjalistka i trenerka Montessori, założycielka instytucji szkoleniowej Montessori Education® oraz Montessori City Warsaw® (http://montessori-city.pl) - inicjatywy aktywnie wspierającej rodziny w edukacji domowej. Od 2003 roku jest nauczycielką montessoriańską, od 2007 roku także trenerką nauczycieli i wykładowców Montessori w Polsce (Polski Instytut Montessori), jak i za granicą (Modern Montessori International Pte Ltd.).

Magda Rozbicka

Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej i Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła Warszawski Kurs Montessori oraz Podyplomowe Studia Wychowania Przedszkolnego Metodą Marii Montessori. Uczestniczyła w kilku edycjach warsztatów i superwizjach dla nauczycieli z Porozumienia bez Przemocy. Szósty rok pracuje w Przedszkolu Montessori "Słonecznik" w Warszawie. Współtworzy Stowarzyszenie Montessori bez Granic, w ramach którego prowadzi zajęcia na kursach i liczne warsztaty.

Michael Dorer

Międzynarodowy trener nauczycieli edukacji Montessori, specjalizujący się w programie nauczania i przygotowaniu materiałów oraz w kształceniu dorosłych. Pracował z dziećmi ze wszystkich grup wiekowych - od niemowląt po liceum - w edukacji Montessori. Przygodę z nauczeniem dzieci rozpoczął w 1979 roku, zaś od 1978 oku kształci dorosłych. Posiada doktorat z przywództwa instruktażowego oraz dyplomy Montessori wydane przez American Montessori Society (AMS) i Association Montessori Internationale (AMI). Autor wielu uznanych publikacji o metodzie Montessori. Sprawował także funkcje dyrektora Instytutu ds. Innowacji Montessori w Westminster College w Salt Lake City oraz dyrektora Centrum Współczesnych Programów Montessori w St. Catherine University w St. Paul.

Laura Dupree

Pracuje w dziedzinie edukacji ponad 25 lat i jest zafascynowana nauczaniem dzieci. Posiada dyplom nauczyciela Montessori dzieci najmłodszych i niemowląt, obecnie kończy pisać doktorat z zakresu psychologii w edukacji. Opublikowała kilka artykułów na temat wczesnej edukacji w prasie lokalnej i uniwersyteckiej. Laura miała zaszczyt prowadzić szkolenia z zakresu wczesnej edukacji i kierowania placówką nie tylko w wielu miejscach w Stanach Zjednoczonych, ale także w Meksyku, Kenii i Polsce. Obecnie szkoli nauczycieli w Letnim Instytucie Montessori na Uniwersytecie Chaminade w Honolulu, a także prowadzi kursy dla osób opiekujących się dziećmi ze slumsów oraz w sierocińcach w różnych lokalizacjach w Kenii.

Dr Paul Epstein

Dyrektor Szkoły Montessori w Rochester, w Minnesocie, pracował w systemie edukacyjnym Montessori jako nauczyciel (na wszystkich poziomach), dyrektor, badacz, konsultant, wykładowca i autor. Posiada certyfikaty nauczycielskie Montessori wydane przez Amerykańskie Towarzystwo Montessori (American Montessori Society). Ponadto Paul wykładał na Uniwersytecie Transylwanii oraz Uniwersytecie Northwestern. Jego praca konsultanta edukacyjnego zawiodła go do szkół na terenie USA, jak również Kanady, Szwecji, Meksyku, Rosji, Brazylii, Japonii, Chin, Australii i Nepalu. Paul uzyskał tytuł magistra i doktorat w dziedzinie antropologii kultury w S.U.N.Y. Buffalo. Ukończył studia podyplomowe w zakresie nauczania wspomaganego komputerowo na uniwersytecie w Kentucky. Paul jest konsultantem szkolnym, wykłda na konferencjach w USA i wielu innych krajach oraz autorem artykułów publikowanych w periodykach montessoriańskich. Jest również współautorem publikacji Droga Montessori (The Montessori Way), książki opisującej doświadczenia pracy w edukacji Montessori. Obecnie jego zainteresowania badawcze obejmują ocenę szkół, rozwój społeczny najmłodszych dzieci oraz projektowanie i wprowadzanie programów gimnazjalnych.

Anna Golian

Z wykształcenia pedagog wczesnoszkolny. Od 10 lat pracuje z dziećmi. 7 lat pracy poświęciła dzieciom przedszkolnym, a dziś jest nauczycielem w klasach 1-3. W życiu prywatnym i zawodowym stawia na budowanie relacji pełnej akceptacji, zrozumienia i szacunku. Montessori traktuje jako "stan ducha" - postawę życiową pełną pokory i otwartości na drugiego człowieka. Wciąż się dokształca. Poza studiami wyższymi ukończyła kursy montessoriańskie na trzech poziomach: 0-3; 2,5-6, 6-9. Od wielu lat związana z Polskim Instytutem Montessori jako trener i instruktor. Dodatkowo nieustannie poświęca czas na rozwój kompetencji komunikacyjnych i rozwijania samoświadomości.

Dominika Izdebska

Mama 2 dzieci w wieku szkolnym, prowadzi Montessori Academy od 16 lat, nauczyciel AMI 3-6, od 18 lat prowadzi zajęcia z dziećmi i dorosłymi dotyczące Montessori, zajeć plastycznych z dziećmi, sztuki i psychologii.

Marta Karpa

Jestem absolwentką studiów pedagogicznych o specjalizacji kształcenie zintegrowane i edukacja przedszkolna Uniwersytetu Wrocławskiego. Praktycznie już na początku swojej drogi pedagogicznej związałam się z pedagogiką Marii Montessori. Posiadam dyplomy edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej Montessori, uzyskane w Polskim Instytucie Montessori. Od pięciu lat pracuję w Niepublicznej Szkole Podstawowej Montessori we Wrocławiu jako wychowawca klas 1 - 3, co sprawia mi ogromną frajdę i utwierdza mnie w przekonaniu, że droga którą wybrałam jest tą odpowiednią. Fantastycznie jest obserwować Dzieci w ich własnych odkryciach i dążeniu do samodzielności we wszystkich obszarach. Od 2 lat czerpię również radość z pracy z dorosłymi, jako trener w Polskim Instytucie Montessori. Jest to dla mnie doskonała okazja do dzielenia się tym, co już wypracowałam, jak również inspirowania się warsztatem i doświadczeniami innych w pracy z Dziećmi. Jak każdy nauczyciel Montessori staram się dbać o odnowę. W tym czasie chętnie tańczę oraz tworzę na szydełku i drutach ☺.

Jolanta Kuraszkiewicz

Jolanta Kuraszkiewicz – studia doktoranckie na Papieskim Wydziale Teologicznym w Warszawie oraz studia teologiczne na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim; kurs pedagogiki Marii Montessori – Warszawa 2009; kursy Katechezy Dobrego Pasterza (poziom I, II, III) prowadzone przez dr Barbarę Surmę; asystentka Tatiany Jaroszyńskiej (kurs KDP poziom I cz.1 i 2 Warszawa 2016-17); asystentka Dana Tellera (kurs KDP poziom II cz.2 Kraków 2018. Nauczyciel religii w Przedszkolach "Chatka" w Warszawie, a także w Przedszkolach Polskiego Ośrodka Edukacji Montessori oraz w Niepublicznej Podstawowej Szkole Montessori w Warszawie.

Iwona Lipowska

Założycielka i dyrektorka przedszkola Pestka oraz Niepublicznej Szkoły Podstawowej Montessori DCEM, fundacji Dolnośląskie Centrum Edukacji Montessori, dyplomowana nauczycielka Montessori, wieloletnia trenerka komunikacji dr Thomasa Gordona oraz kursów pedagogiki Marii Montessori.

Tomasz Ludziejewski

Z wykształcenia geoinformatyk, pracuje w OPEGIEKA Elbląg na stanowisku Specjalista ds. systemów informacji przestrzennej.

Joanna Maghen

Doświadczona instruktorka z wieloletnią praktyką w międzynarodowych instytucjach montessoriańskich. Joanna od wielu lat zaangażowana jest w edukację montessoriańską w Ameryce Północnej, a od roku 2006 aktywnie działa w warszawskiej społeczności montessoriańskiej. Jest rodzicem i nauczycielem montessoriańskim, a także trenerem kursów wczesnej edukacji Montessori oraz kursów szkolnych Montessori. Posiada dyplom nauczyciela Montessori (dzieci od 3 do 6 lat) wydany przez Montessori-Partnership UK oraz dyplom nauczyciela Montessori (dzieci od 6 do 9 lat) wydany przez Canadian Montessori Teacher Education Institute Elementary. Założycielka i dyrektor Polskiego Instytutu Montessori.

Urszula Milik

Dyrektor Centrum Edukacyjnego Edukatio, certyfikowany doradca edukacyjny, jako jedyna w Polsce posiada zarówno akredytację British Council, Education UK oraz certyfikaty Education USA amerykańskiego Departamentu Stanu. Przygodę z zagraniczną edukacją rozpoczęła kilkanaście lat temu w Londynie. Obecnie reprezentuje i współpracuje z najlepszymi instytucjami edukacyjnymi na świecie. Przed założeniem Edukatio, jako dyrektor szkoły Bell była odpowiedzialna za strategię i zdobywanie funduszy unijnych dla nauczycieli i dyrektorów szkół na szkolenia odbywające się na terenie University of Cambridge. W Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta była zaangażowana w proces przyznawania stypendiów najzdolniejszym studentom i naukowcom. W 2013 roku założyła firmę Edukatio, która z wielkimi sukcesami realizuje międzynarodowe projekty edukacyjne oraz umożliwia dzieciom, młodzieży i dorosłym korzystanie z zagranicznego kształcenia na najwyższym poziomie.

Anna Nowak-Ludziejewska

Antropolog kulturowy, nauczyciel wczesnoszkolny w szkole podstawowej Montessori Elbląg, dyrektor metodyczny szkoły podstawowej Montessori Elbląg.

Joanna Papierska

Fizjoterapeuta, pedagog, certyfikowany nauczyciel Montessori, uczestnik kursu żłobkowego Polskiego Instytutu Montessori, student UAM w Poznaniu (kierunek pedagogika specjalna, edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną), współprowadząca przedszkola Montessori w Krotoszynie, w Kobiernie i w Rozdrażewie (powiat krotoszyński, województwo wielkopolskie).
Czynny nauczyciel wychowania przedszkolnego, pracująca z grupą przedszkolną Montessori w Krotoszynie.
Z zamiłowania i wykształcenia technik informatyk. Tworzy karty, materiały, pomoce i programy edukacyjne do pracy metodą Montessori. Posiada 9 letnie doświadczenie w pracy z różnymi grupami wiekowymi. Pracowała w młodzieżowym klubie środowiskowym, na obozach chrześcijańskich, prowadząc warsztaty tematyczne z osobami niepełnosprawnymi, dzieląc się swoją wiedzą. Wulkan energii i skarbnica pomysłów.

Patty Sobelman

Patty Sobelman holds a bachelor's degree in Elementary Education and a master's degree in Early Childhood Education. As Head of School she has led the administrative team and faculty of Pines Montessori School, Kingwood Texas USA since December 2006. Patty is a published author and has been a speaker at the Montessori Foundation’s Annual International Conference and Polski Montessori Instyst Conference. She is a member of the American Montessori Society and the International Montessori Council. Under Patty’s leadership Pines Montessori School has opened both an Infant Community and a Middle School. Pines is accredited by the Southern Association of Colleges and Schools and is in the process of accreditation through the International Montessori Council.

Vanessa Speer

Mama i nauczyciel Montessori, pracuje w Polsce, inspirując się doświadczeniami z USA w przedszkolach Montessori w Maine.

Danuta Sterna

Skończyła studia matematyczne na Uniwersytecie Warszawskim. Pracowała na Politechnice Warszawskiej i w liceach warszawskich, jako nauczycielka matematyki i dyrektor szkoły.
Od 2000 roku współpracuje z Centrum Edukacji Obywatelskiej (CEO) w programie Szkoła Ucząca Się (SUS), prowadzi szkolenia i warsztaty dla nauczycieli, tworzy i prowadzi kursu internetowe i jest ekspertem merytorycznym w programie SUS. Propaguję w Polsce ocenianie kształtujące i wprowadziła do edukacji polskiej metodę - OK zeszyt, która cieszy się dużym zainteresowaniem nauczycieli.
Jest autorką publikacji dla nauczycieli i książek: "Ocenianie kształtujące w praktyce", "Uczę (się) w szkole", "Uczę się uczyć. Ocenianie kształtujące w praktyce", "OKmiks" i współautorką książki "Uczę w klasach młodszych".
Również ilustruje materiały dydaktyczne dotyczące oceniania kształtującego używane w szkoleniach i na stronach internetowych.

Julia Szewczenko

Psycholog, pedagog Montessori, terapeuta Montessori, terpeuta integracji sensorycznej, artterapeuta, instruktor przygotowania do porodu, pracownik Ukraińskiego Centrum Szkolenia Nauczycieli Montessori, autorka książek dla dzieci i rodziców oraz artykułów dla nauczycieli.

Joanna Szymańska

Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej i Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła Kurs Pedagogiki Marii Montessori I i II stopnia zorganizowany przez Stowarzyszenie Przyjaciół Montessori oraz Kurs Wczesnej Edukacji Montessori w Kanadyjskim Instytucie Kształcenia Nauczycieli Montessori. Uczestniczyła w licznych warsztatach z Porozumienia bez Przemocy oraz superwizjach prowadzonych przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne. Dziesiąty rok pracuje jako Nauczycielka Montessori - ósmy w Przedszkolu Montessori "Słonecznik". Współtworzy Stowarzyszenie Montessori bez Granic, w ramach którego prowadzi głównie kursy.

Mariusz Truszkowski

Przedsiębiorca społeczny którego jedną z pasji jest systemowa zmiana sposobu działania szkół. Zjeździł spory kawałek świata, odwiedzając rozmaite szkoły i ich twórców, znajdując dobre praktyki i powtarzające się wzorce działania, uzupełniając to wszystko wiedzą książkową, wiedzą własną i doświadczeniem. Założyciel Turkusowej oraz Zielonej Wieży, szkoły, przedszkola oraz żłobka które odkrycia Marii Montessori integrują z inspiracjami wielu innych nurtów obecnych w edukacji, w tym Edukacji Demokratycznej i Porozumienia Bez Przemocy.